29 02
2024
Maciej Kołodziejski – Od ponad 4 lat związany z branżą IT. Początkowo koncentrował się na dystrybucji i dopasowaniu najlepszych rozwiązań systemowo/sprzętowych, obecnie pracuje jako Business Manager w ITDS. Posiada ponad 6-letnie doświadczenie w zarządzaniu relacjami z kluczowymi klientami. Aktualnie skupia się na odpowiadaniu na potrzeby globalnych instytucji bankowych w obszarach rekrutacji i zarządzania projektami. Absolwent Politechniki Częstochowskiej na kierunku Informatyka – Technologie Internetowe i Techniki Multimedialne.
Obecnie technologie ewoluują z niewiarygodną prędkością, a sztuczna inteligencja wyrasta na jedno z najbardziej znaczących narzędzi w IT. Od automatyzacji prostych zadań, po podejmowanie złożonych decyzji biznesowych -AI ma potencjał do redefiniowania branżowych norm i ustanawiania nowych standardów efektywności pracy. W tym artykule przeanalizuję, jak firmy z tej branży mogą wykorzystać AI do optymalizacji swoich procesów outsourcingowych, zwiększając tym samym ich konkurencyjność i innowacyjność na rynku globalnym.
Sektor IT w Polsce doświadczył znaczącego wzrostu w 2023 roku, zdobywając reputację „centrum IT Europy”. Z największą liczbą krajowych firm IT na kontynencie, sektor ten przyczynia się do 8-9% PKB kraju, osiągając wartość około 70-85 miliardów PLN. Szczególnie rośnie udział oprogramowania i usług IT, które stanowią około dwóch trzecich tego rynku, z tendencją wzrostową do 70%.
Polska jest miejscem dla około 50 000 firm software’owych. Przyciągnęła znaczące inwestycje od międzynarodowych korporacji, w tym od dużych marek takich jak Google, Samsung i Intel, które założyły w Polsce swoje centra B+R. Kluczowym czynnikiem sukcesu polskiego sektora IT jest dostępność wysoce wykwalifikowanych specjalistów, z programistami plasującymi się wśród najbardziej utalentowanych na świecie. Mimo tych postępów, Polska stoi przed wyzwaniami w pełnej integracji technologii w firmach, co wpływa na jej ranking DESI (główne narzędzie stosowane przez Komisję Europejską do mierzenia poziomu cyfryzacji w krajach UE). Podkreśla to potrzebę zwiększenia inwestycji w transformację cyfrową i integrację technologii, aby napędzać przyszły rozwój rynku.
Rozwój AI w branży IT prowadzi do zwiększonej automatyzacji i efektywności procesów, wymagając jednocześnie od specjalistów IT adaptacji i rozwijania nowych umiejętności. Wzrost zastosowania AI jest widoczny w rosnącym zapotrzebowaniu na specjalistów w dziedzinach takich jak uczenie maszynowe i analiza danych, co potwierdzają dane rynkowe. Blisko połowa respondentów dostrzega wzrost zastosowań AI i eskalujące zapotrzebowanie na ekspertów z tego obszaru.
AI przynosi branży IT zarówno wyzwania, jak i nowe możliwości, wymagając od specjalistów IT adaptacji i rozwoju umiejętności związanych z nowymi technologiami.
Analiza danych przez AI dostarcza cenne informacje na temat wydajności zespołów. Dzięki temu organizacje mogą szybciej i efektywniej pozyskiwać, zarządzać i wykorzystywać zasoby ludzkie. Pomaga to w doskonaleniu procesów outsourcingu i podnoszeniu jakości usług IT. Oto trzy wyszczególnione procesy wraz z odpowiednimi narzędziami do ich zarządzania:
Narzędzia takie jak Jira, Asana, SysAid, LLMs wzbogacone o AI, mogą układać harmonogramy projektów, automatycznie przydzielać zadania na podstawie dopasowania umiejętności i optymalizować alokację zasobów. Oto kluczowe aspekty, w jaki sposób AI pomaga zoptymalizować te obszary:
W kontekście outsourcingu inżynierów IT, cyberbezpieczeństwo staje się coraz ważniejsze ze względu na rosnącą liczbę ataków. Organizacje inwestują w AI, aby pomóc profesjonalistom ds. cyberbezpieczeństwa identyfikować potencjalne zagrożenia, podejmować środki ochronne i przyspieszać czas reakcji. Oto kilka narzędzi AI, które się do tego przyczyniają.
Wykorzystuje sztuczną inteligencję IBM, aby automatycznie prowadzić dochodzenie w sprawie cyberataków, wykrywa zagrożenia o wyższym ryzyku i priorytetyzuje listę dochodzeń.
Narzędzie wykorzystuje AI do monitorowania zachowań i aktywności w celu wykrywania oraz reagowania na zagrożenia komputerowe. Działa przez analizę ruchu sieciowego i zachowań aplikacji, identyfikację malware’u, automatyczną reakcję na zagrożenia oraz ciągłe doskonalenie się dzięki adaptacyjnej ochronie.
Jest to system wykrywania i reagowania na zagrożenia napędzany przez AI w chmurze, centrum danych, IoT i sieciach przedsiębiorstw. W czasie rzeczywistym gromadzi, identyfikuje i priorytetyzuje największe ryzyka oraz wysyła automatyczne alerty do pracowników odpowiedzialnych za bezpieczeństwo.
Narzędzia oparte na AI przynoszą nową erę automatyzacji, efektywności i optymalizacji, umożliwiając organizacjom bardziej efektywne i ekonomiczne wykonywanie zadań, które wcześniej były czasochłonne i wymagały dużej ilości pracy. W kontekście konkretnych trendów i technologii w rozwoju oprogramowania opartym na AI, ważną rolę grają platformy i narzędzia do rozwoju oprogramowania używające sztucznej inteligencji
Przegląd kodu to zautomatyzowany proces. Wykorzystuje modele uczenia maszynowego do identyfikacji i naprawiania błędów, optymalizacji wydajności kodu i formułowania zaleceń dotyczących jego poprawy. Rozwój oprogramowania i przegląd kodu to kluczowe obszary, w których narzędzia AI znacznie wpływają na outsourcing IT. Oto sposoby na wykorzystanie narzędzi AI w tych dziedzinach.
Podsumowując – korzyści wynikające z integracji AI w outsourcingu IT są wielowymiarowe. Obejmują nie tylko aspekty operacyjne i biznesowe, ale również wpływające na bezpieczeństwo, innowacyjność i konkurencyjność na rynku. To dziedzina, która ciągle się rozwija, tworząc nowe oferty pracy w IT. ITDS poszukuje właściwych osób, które uzupełnią zespoły pracujące przy ciekawych i rozwojowych projektach dla naszych klientów z różnych branż. Sprawdź, co możemy zrobić dla Ciebie!
https://bank.pl/cyfrowy-lider-regionu-stan-polskiego-sektora-it/
https://cyberdefence24.pl/polityka-i-prawo/polska-nadal-nisko-w-rankingu-desi-cyfryzacja-kprm-podaje-przyczyny
https://itwiz.pl/co-przyniesie-2024-rok-w-cyberbezpieczenstwie/
© 2024 ITDS - All Rights Reserved - made by Netwired
Adres:
SKYLIGHT BUILDING | ZŁOTA 59 | 00-120 WARSZAWA
BUSINESS LINK GREEN2DAY BUILDING | SZCZYTNICKA 11| 50-382 WROCŁAW
Kontakt:
INFO@ITDS.PL
+48 883 373 832